Az Ikarus a legendás magyar autóbuszgyár, ami 2007-es bezárásáig a világ autóbusz piacának egyik meghatározó szereplője volt. A bezárást követő három évvel később azonban újra versenybe szállt, és 2010-tól újra a buszgyártás piaci szereplői közt van.
Az Ikarus gyár története az 1895-ös évekig nyúlik vissza. Ekkor nyitotta meg műhelyét Uhri Imre. Az apró műhely hamar nemzetközi és hazai elismerésre tett szert. A ’32-es években Uhri testvérek Autókarosszéria És Jármûgyár kft cégnév alatt futó szerelőműhely, többek közt a MAVART-nak, majd később a honvédségnek is készített megrendelésre autóbuszokat, rajkocsikat, parancsnoki járműveket, pótkocsikat, betegszállítókat, mentőautókat, könnyű tehergépkocsikat. A cég repülőgépek gyártásába is belefogott, így alapított egy leányvállalatot Repülőgépgyár Rt néven. A leányvállalat végét háború jelentette, de a még meglévő telep az államosítást követően a Magyar autóbuszgyártás központjává vált. A gyárat 1948-ban kormányrendelettel államosították. A három üzemet összevonták és 1949ben alakult meg belőle az Ikarus karosszéria és járműgyár mely később a világ autóbuszgyártásának meghatározó szereplőjévé vált.
Az első itt készített jármű 1948 tavaszán készült el, ez volt a Tr3.5 típus, ami 1948 nyarán állt forgalomba. A mai napi működő, kék csuklós, és kék alapon zöld csíkkal ellátott buszok, „Az Ikarusok”, az buszcsalád 200-as és 400-as típusai.
A 200-as és 400-as típusról bővebben a következő cikkekben olvashat.
További érdekességekért, bátran keresse fel a Vakációzzunk Facebook oldalát!
(Kép: reddit.com Forrás: biokalauz.hu/dani.wewewe.hu)