Ezek azok a három évtizede forgalomban lévő kék, csuklós vagy három ajtós buszok, melyek egyből beugranak a pesti embernek a „busz” szó hallatán.
A 200-as típust kifejezetten városi közlekedésre tervezték, és nem csak itthon, hanem az országhatáron túl is nagy sikert aratott. Szám szerint ez több mint hetvenezer példányt jelentett.
A 200-as buszcsaládnak leginkább elterjedt változata nálunk a 260-as és 280-as típusú. Utóbbi a csuklós fajta, ami 16,5 méter hosszú 160 utas befogadására alkalmas, és automata sebességváltós, ami nagyban megkönnyítette már akkor is a vezetést. Ebből kb. hatvanezer példány készült.
Az Ikarus 260 5,5 méterrel rövidebb, mint az imént említett, így ebből hiányzik a csuklós rész.
Érdekesség: A magyar üzem gyártotta a világ csuklós buszainak mintegy kétharmadát.Az Ikarus 250-es megalkotása a maga korában a lehető legjobb ötletnek tűnt. Utazási irodák (IBUSZ), a BKV és az MKV, a belügyminisztérium a honvédelmi minisztérium is rendelt ebből a típusból. Az Ikarus 250 volt az „elit” busz, a kiváltságosok járműve. Készült ebből a fajtából konferencia busz illetve forgó foteles luxus távolsági busz is.
A folytatásban az Ikarus 400 autóbuszcsalád kerül bemutatásra.
(Kép: reddit.com Forrás: biokalauz.hu/dani.wewewe.hu)