Jump to content

Az elnyűhetetlen Ikarus- „A Busz”

2015. 07. 17. 12:30

Klasszikus idomok, itt-ott kopottas, de színárnyalatát még mindig tartó sötétkék fényezés, és a 130 dB teljesítményű fülhallgatón túl is átmorajló motorhang. Ez az Ikarus 200 buszcsalád, ami csak a „Busz” néven él a köztudatban.

Ezek azok a három évtizede forgalomban lévő kék, csuklós vagy három ajtós buszok, melyek egyből beugranak a pesti embernek a „busz” szó hallatán.

A 200-as típust kifejezetten városi közlekedésre tervezték, és nem csak itthon, hanem az országhatáron túl is nagy sikert aratott. Szám szerint ez több mint hetvenezer példányt jelentett.
A 200-as buszcsaládnak leginkább elterjedt változata nálunk a 260-as és 280-as típusú. Utóbbi a csuklós fajta, ami 16,5 méter hosszú 160 utas befogadására alkalmas, és automata sebességváltós, ami nagyban megkönnyítette már akkor is a vezetést. Ebből kb. hatvanezer példány készült.
Az Ikarus 260 5,5 méterrel rövidebb, mint az imént említett, így ebből hiányzik a csuklós rész.

Érdekesség: A magyar üzem gyártotta a világ csuklós buszainak mintegy kétharmadát.Az Ikarus 250-es megalkotása a maga korában a lehető legjobb ötletnek tűnt. Utazási irodák (IBUSZ), a BKV és az MKV, a belügyminisztérium a honvédelmi minisztérium is rendelt ebből a típusból. Az Ikarus 250 volt az „elit” busz, a kiváltságosok járműve. Készült ebből a fajtából konferencia busz illetve forgó foteles luxus távolsági busz is.

A folytatásban az Ikarus 400 autóbuszcsalád kerül bemutatásra.


További érdekességekért, bátran keresse fel a Vakációzzunk Facebook oldalát!
(Kép: reddit.com Forrás: biokalauz.hu/dani.wewewe.hu)