Jump to content

Időutazó- Az Ikarus 400

2015. 07. 19. 12:30

Az elpusztíthatatlan Ikarus 200 utódjaként gyártott buszokból még ma is látni párat, ám ezt a típust korábban nyugdíjazták, mint elődjét, ugyanis többet kellett javítani, mint egy Simsont.

Az Ikarus 400 buszcsalád első tagja, a 413-mas, 1979-ben gurult le a gyártósorról.

A mai napig forgalomban lévő 405-ös típusszámú buszok a kilencvenes évek szülöttei, ezek számítanak a legmodernebbeknek. ABS, kipörgésgátló és FOK-Gyem rendszer került bele. Saját idejükben korszakalkotónak számítottak alacsonypadlós kialakításuk miatt. Elsősorban az elővárosi, kisebb forgalmú útvonalakra tervezték őket.

A 7 méter hosszú midibusszal azonban elég sok probléma adódott. A 405-ösökről kiderült, hogy szériahibának számít pl.: a vázrepedés, és az állandóan kiújuló motorfüstölés. Visszahívás, és pótlás hiányában a mai napig ezek vannak befogva a napi közlekedésbe. Szintén „ellenük” szól, hogy nagyon kicsit az utastér, és egy-egy kátyúsabb úton elvérzik a kis kerekei miatt.

A 400-as széria nyomába sem ért a jó öreg 200-as buszcsaládnak. Míg az idő vasfoga megrágta és lenyelte a 400-asok nagy részét, addig a „Buszok” tényleg elpusztíthatatlanok maradtak.



További érdekességekért, bátran keresse fel a Vakációzzunk Facebook oldalát!
(Kép: reddit.com Forrás: biokalauz.hu/dani.wewewe.hu)