Motorozni a városban rövid távon ugyan olyan veszélyeket rejt magában, mint egy száz kilométeres túra. Figyelmetlen autós, aszfalthiba mindenhol akad. Elég csak egyetlen másodperc és megtörténik a baj.
A rekkenő hőségben az ember egyetlen porcikája sem kívánja a motoros kabátot+ nadrágot, és protektoros kesztyűt, de nem szabad engedni a laza szerkóban való mocizás csábításának, mert a beton kemény ellenfél a bőrnek, csontoknak.
A kánikula ideje alatt sokkal több a baleset, a forgalomban résztvevők frusztráltabbak, és mivel a szervezetre nagy terhet ró a tartós hő, így a figyelem is elkalandozik. Ezért az átlagosnál több esetben előfordul, hogy nekünk kell(ene) kivédeni a másik hibázását, és ha ez nem sikerül, nincs az a rövidujjas, rövidgatyás szellős gurulás, ami megérné azt, hogy -a legkisebb esésnél is- a bőr végleg roncsolódjon, netán törés is bekövetkezzen.
A nyári hőségben vasra ülőknek is van pár jó tipp, amivel elviselhetőbbé válik a protektoros szerkó. Pl.: egy csomó motoros boltban lehet kapni bukósisakba fújható hűsítő spray-t, ami tényleg beváltja a hozzá fűzött reményeket, és megszabadít a sisakban való felforrástól. A másik remek találmány a protektoring. Szellős, és biztonságos. Külföldről akár 15 000 ft-ért is rendelhet az ember, ha a hazai árfekvésűek nagyon megterhelnék a költségvetést.
Fontos az is, hogy mindig legyen elég folyadék kéznél, és ha a szervezet jelez igenis meg kell állni, és neki kell vetkőzni egy kicsit. Az a 10-15 perc pihenés nem ér annyit, hogy útközben leforduljon az illető a járgányról, mert hőgutát kapott.
A legtöbb motoros ilyenkor kompromisszumos megoldást köt magával. Félig van csak beöltözve. Leginkább a motoros nadrág kerül le, amit a térdvédő vált ki, míg a mocis kabát marad. Egy fokkal még ez is jobb, mint a „meztelen” motorozás, de nem az igazi.
További érdekességekért, bátran keresse fel a Vakációzzunk Facebook oldalát!
(Kép:hondapedia.org)