Jump to content

Milyen jogok illetik a hotelek vendégeit? Nem árt felkészülni!

2017. 11. 29. 17:50

Nos, felesleges előkészíteni a jegyzetfüzetet, ugyanis nincs túl sok joga egy megszállni készülő vendégnek. De, azért lássuk, mi ellen emelhetünk kifogást jogosan.

Akárhányszor valaki hangot ad az utazókat megérintő jogoknak, egyből a légiforgalom résztvevői ugranak be mindenkinek, holott a fenti kategóriába a szállást kereső vendégek is beletartoznak. Velük pedig nem sokat törődnek, ha már a jogokról van szó. Ugyanis manapság egy hotel vendégének szinte a nullával egyenlő joga van. De lássuk hát miből élünk.

Szoba

A szobafoglalás - még akkor is, ha nem előre kifizetett – szerződésnek minősül, amelyet a szálloda köteles tiszteletben tartani, minden körülmény ellenére. Még abban az esetben is, ha a hotel teltházas.

Időnként viszont sajnos előfordul, hogy mikor megérkezik a vendég a szállásra, a választott szoba nem elérhető. Ilyen esetekben van, hogy drágább szobát kínálnak, sőt olyan is létezik, hogy az illető egyáltalán nem kap szobát a teltházra hivatkozva.

Ilyenkor a vendégnek joga van reklamálni, sőt fel is jelentheti a szállásadód szerződésszegésért. Persze ez a pillanatnyi problémát nem oldja meg, de általában elég ügyvédért kiáltani, hogy hirtelen üresedés legyen.

Nem minden arany, ami a hirdetésben fénylik

A tökéletes panorámával, óceánparti kilátással és felhőtlen nyugalommal hirdetett szoba, általában csak egy jól hangzó marketingfogás. A gyakorlatban sokszor a fentiek helyett egy törött lékondira vagy épp az utca forgatagára pillantó szobát és egy épp folyamatban lévő útfelújítást kapunk. Mit lehet ilyenkor tenni?

Ha a probléma viszonylag kicsi, azaz a menedzser meg tudja oldani, akkor kérjük meg rá. A másik szobába költözés vagy a kifizetett pénz valamely százalékának visszatérítése általában segíti visszanyerni a vendég komfortérzetét. Azonban, ha a probléma elég súlyos ahhoz, hogy tönkretegye a tartózkodást, az első felszólítás után a tulajdonosnak kutya kötelessége elhárítani azt 24 órán belül vagy egyéb szállásalternatívát szolgáltatni.

Biztonság

Bár a szálloda felelősségét általában az állami és a helyi törvények határozzák meg, a legtöbb szállásadó az ellátás szinvonalához mérten kínál biztonsági szolgáltatásokat is, például széfet. A dolog faramuci része pedig pontosan ez: ha valami eltűnik a széfből, az bizony a szálloda felelőssége. Így teljes joggal mehetünk panaszkodni.

(Forrás: vakaciozzunk.hu | Kép: pixabay.com)