Budapest hotelpiaca kivételes előrelépést ért el a régión belül a RevPAR – egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel – növekedési rátában, megelőzve ezzel a régió kulcsszereplőit. Gyors növekedésen ment keresztül – az egyre erősödő turizmusnak köszönhetően – a kelet-közép-európai hotelpiac az elmúlt három évben, ami megmutatkozik mind a szállodapiaci teljesítmény mutatókban, mind a tranzakciós volumenben – derül ki a Colliers International szállodapiaci tanulmányából.
Nem a budapesti szobaárak a legdrágábbak
E szerint jelentős számú – 2500 hotelszoba – hotelfejlesztést jelentettek be a fővárosban. Ez a kiemelkedő mennyiség főként a turisztikai szektor bővülésének köszönhető. Tavaly rekordszámú, 8,9 millió külföldi turista érkezett Budapestre, ami 6,9 százalékkal haladja meg a 2016-ban érkező külföldi látogatók számát. Magyarországon belül még mindig Budapest a legkedveltebb úti cél a külföldiek körében, hiszen a budapesti vendégéjszakák mintegy 90 százalékát a külföldi vendégéjszakák teszik ki, miközben ez a ráta ténylegesen alacsonyabb a vidéki szálláshelyeken.
A hotelpiaci teljesítményünk jobb megértése érdekében összehasonlították Budapest szállodáinak teljesítményét kelet-közép-európai társaival, megvizsgálva a szobaár és a foglaltsági rátát Prágában, Pozsonyban és Varsóban. Ennek megfelelően Budapest a második helyet foglalja el a szobaár és RevPAR terén, illetve a harmadik helyen áll a foglaltsági ráta sorrendjében. Következésképpen elmondható, hogy van még tere a fejlődésnek a budapesti hotelpiacon, különösképpen a szobaárak esetében.