Jump to content

Budapesten álmodták meg a jövő hotelszobáját

2018. 06. 13. 09:00

Véget ért az első hazai, szállodaipari Hackathon verseny, amelyen 17 csapat vett részt a világ több, mint tíz országából. A budapesti versenyen a csapatoknak öt percük volt arra, hogy a zsűri előtt ismertessék digitális megoldásaikat és elképzeléseiket a jövő szállodaszobájáról.

Az AccorHotels nemzetközi szállodaipari Hackathon versenyét második alkalommal rendezték meg a közép-kelet-európai régióban, ezúttal Budapesten a Novotel City szállodában június 8-tól 10-ig. A versenyen összesen 86-an vettek részt, 17 csapatot alkotva. A versenyzőknek 48 órája volt, hogy kidolgozzanak egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést arra, hogyan növelhető a vendégélmény a jövő szállodaszobáiban.

A versenyzők közül sokan érkeztek a régióból, így magyar, szerb, bolgár, szlovák, osztrák és orosz résztvevője is volt az eseménynek, de új-zélandi, mexikói és dél-amerikai is volt a csapattagok között. A csapatok a verseny végén rövid, ötperces prezentációkban mutatták be a kétnapos munkájuk eredményét az öttagú zsűrinek, akik között jelen volt az AccorHotels magyarországi vezérigazgatója, és egyben a Kelet-Európai régió értékesítési, disztribúciós, marketing, revenue management és loyalty területekért felelős alelnöke, Luc Gesvret; a kelet-európai régió digitális projektjeiért felelős vezető, Jean-Yves Besnard; a NUMA Moscow alapítója, Yannick Tranchier; a Global Startup Awards vállalati kapcsolatokért felelős vezetője, Ricardo Maia; valamint a LogMeIn és a Microsoft képviseletében Takács Péter.

Virtuális asszisztens

A csapatok megoldásai teljesen különböző megközelítéseket alkalmaztak: voltak, akik a környezettudatos szállodaélményt helyezték fókuszba, másoknál a szobák maximális testre szabásán volt a hangsúlyt, míg sokan a magányos üzleti utazók számára dolgoztak ki megoldásokat. A versenyen három különdíjat és három fődíjat osztottak ki. A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapata nyerte el az egy hónapos együttműködés lehetőségét a NUMA Moscow szakembereivel. Ötletükkel egy hangvezérlésű virtuális asszisztens könnyíti meg a kommunikációt a hotel személyzetével.

Budapest, a világ egyik legmenőbb startup-központja

A versenyen a három legjobban szereplő csapatot három kategóriában ismerték el: kommunikáció, kényelem és meglepetés faktor, azaz mennyire okoz egyedülálló, felejthetetlen élményt az adott megközelítés. A kommunikáció kategóriájában a proaktív rendezvényszervezésre, kényelem kategóriában a személyre szabott alvásra, míg a meglepetés faktor kategóriájában egy hangvezérlésű okos szoba kialakítására hoztak ötleteket a nyertes csapatok. A legjobb három csapat nyereménye egy párizsi út, melynek során prezentálhatják ötleteiket az AccorHotels globális fejlesztő csapatának, és pilot keretében dolgozhatnak tovább a megvalósításán.

„Minden várakozásunkat felülmúlta a lelkes érdeklődés, az ötletek egyedisége és sokszínűsége, amit az eseményen tapasztaltunk. Azért választottuk a verseny helyszínéül Budapestet, mert jelenleg a magyar főváros a világ egyik legmenőbb startup-központjának számít, és egyre fejlődik. Célunk, hogy ezeket az induló vállalkozásokat, inkubátorszolgáltatókat bevonva, velük közösen, elszakadva a hagyományos szállodai megközelítés korlátaitól olyan forradalmi ötleteket keressünk, találjunk és implementáljunk, melyek növelik a vendégélményt” – fogalmazott Luc Gesvret, a zsűri tagja.

(Forrás: vakaciozzunk.co.hu;pr7 | Kép: pixabay.com)