Jump to content

Szex a medencében, ürülék a szőnyegen, molesztálás a recepción

2018. 09. 06. 14:30

Rongálás, illetéktelen vendég elszállásolása, lopás és belógás a leggyakoribb kihágás a Szallas.hu legfrissebb felmérése szerint. A szálláshelyek háromnegyedénél, míg a turisztikai attrakciókat üzemeltetők kétharmadánál járt már a határokat feszegető vendég. Az esetek zöme nem igényel rendőri intézkedést, de olykor előfordulnak kirívó alkalmak.

A szabálysértő vendégekről, látogatókról készített felmérést a Szallas.hu a már javában zajló Év Szállása verseny apropójából a szállásadók és a turisztikai attrakciót üzemeltető partnerek körében. „Négy szálláshelyből háromnál volt legalább egy emlékezetes szabálysértés” – közölte a felmérés eredményeit Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. Az elkövetett kihágások sorában a leggyakoribb elem a rongálás. „Gyakran repülnek a poharak, sérülnek a bútorok, de volt már arra is példa, hogy egy közel 100 ezer forint értékű főzőlapot sikerült betörnie a vendégnek – tette hozzá Keresztes Nóra. – Egy másik válaszadónál viszont a »teli pelenka« landolt padlószőnyegen, aminek a tisztíttatását neki kellett megoldania.” A szabálytalanságok rangsorát a szobába, apartmanba becsempészett nem fizető plusz vendég követi, harmadik helyen a lopás végzett.

A medencés szállásoknál nem csak a nyitvatartási időn túli belopódzás lehet probléma: gyakori a víz alatti romantikázás a párok között, és a pancsolós helyek harmadánál fordult már elő, hogy le kellett engedni a medence vizét azért, mert a vendég ott végezte el a dolgát. „Ez egyébként nemcsak a higiénia miatt kellemetlen, de jelentős anyagi teher is a szállásadóra nézve” – mondta Keresztes Nóra.

A problémás vendégek olykor a személyzetet pécézik ki maguknak. „Több szállásadónál is érte már valamilyen atrocitás a recepciós hölgyet, a szobalányt vagy a pincérnőt” – tette hozzá Keresztes Nóra. A legtöbb kifogásolható esetben a szállástulajdonosok az alkohol vagy drog alatti befolyásoltságot nevezték meg a zavart vendégek viselkedésének magyarázataként. „Valószínűleg az a társaság is felöntött a garatra, akik a hallban aludtak meztelenül, amikor reggel rájuk talált a személyzet” – mondta a marketing menedzser. A legfurcsább eset viszont talán az volt a példák közül, amikor egy legénybúcsú alkalmával a vőlegény csupasz fenekére kértek aláírást a szállásadótól.

A turisztikai attrakciók üzemeltetői is láttak már cifrákat

A Év Szállása keretében végzett felmérés szerint nem csak a szállásadóknak gyűlik meg a baja a szabályszegőkkel: a turisták számára programot, illetve látnivalót biztosító helyek kétharmadának szintén volt már dolga az előírásokat újraértelmező látogatóval. A problémás esetek leggyakrabban rongálásról, lopásról, illetve nyitvatartási időn kívüli belógásról szólnak. Ez utóbbi kapcsán elmondható, hogy a zárva lévő turisztikai attrakciót látogató "kalandorok" többsége egyébként megússza a biztonsági őrök határozott dorgálásával, de nagyjából minden harmadik eset a rendőr kihívásával végződik.

Az ismertség árengedménnyel párosul?

A turisztikai attrakciók üzemeltetői számára emlékezetes pillanatokat okoznak a celebritások is. A beszámolók szerint a híres emberek gyakran gondolják úgy, hogy számukra egy-egy program meglátogatásának ingyenesnek kellene lenni, hiszen ottlétükkel a helyet népszerűsítik.

(Forrás: vakaciozzunk.co.hu | Kép: pixabay.com)