A rendezvényen ismertették az eNET által a Telekom megbízásából idén májusban készített országos online felmérést, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy a magyar kkv-k hogyan állnak a digitalizálódáshoz, milyen konkrét lépéseket tettek az ügyben.
Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatója elmondta, a kutatást azért időzítették májusra, mert ekkor az ország már túl volt a krízis első sokkján a kisvállalkozások pedig már szembesültek azzal, mit tudnak tenni, hogy átvészeljék ezt az időszakot.
Kis Gergely az eNET partnere közölte, a vizsgálatba 1034 embert vontak be, a válaszadók kétharmada vállalkozó, egyharmaduk a vállalkozások alkalmazottja volt.
A felmérésből kiderült, hogy a vállalkozások 31 százaléka a koronavírus-járvány alatt is zavartalanul tudott működni, ugyanakkor a vállalkozók 27 százaléka jelezte, hogy a járvány alatt csak részlegesen működött és bizonyos tevékenységeit felfüggesztette, 26 százaléknak működött ugyan a vállalkozása, de teljesítménye visszaesett, 11 százalék pedig vállalkozásának szüneteltetésére kényszerült. Ezen felül a megkérdezettek 2 százaléka teljesen más tevékenyégbe fogott, 1 százalék pedig megszüntette vállalkozását.
Kis Gergely kérdésre válaszolva elmondta, a szolgáltató ágazatokat, azon belül a turizmussal, vendéglátással foglalkozó cégeket érintette súlyosan a koronavírus-járvány, azok az éttermek azonban, amelyek megjelentek az online térben is, azok már "jól jöttek ki" ebből a helyzetből. Felfutást tapasztaltak az ételkiszállítást végző cégeknél és az online értékesítőknél is, ugyanis a járvány alatt jelentősen nőtt az élelmiszerek házhoz szállítása iránti igény, valamint nőtt a lakáshoz és a kerthez kötődő termékek értékesítése is.
Kiemelte, a vállalkozások digitalizációs felkészültsége határozta meg működésük menetét, ugyanis azoknak a vállalkozásoknak, amelyek korábban nem használtak digitális megoldásokat, 22 százaléka tudta zavartalanul tovább folytatni korábbi tevékenységét. Az egy-két digitális megoldást használó cégeknél már 23 százalékos, 3-4 megoldásnál 30 százalékos, míg az öt különböző digitális megoldást használó vállalkozások körében már 37 százalékos volt ez az arány.
Kis Gergely szerint a vállalkozásokban már tudatosult, hogy fontos a digitális eszközök használata, ezt támasztja alá, hogy a tervezett fejlesztéseknél a megkérdezettek 45 százaléka a közösségi médiában való megjelenést, 40 százaléka honlap kialakítását, 37 százalék az online kapcsolattartást, 32 százalék webshop fejlesztést, 31 százalék az online számlázó program használatát, 28 százalék pedig a készpénzmentes fizetési lehetőség kiépítését tette az első helyre.
Elsősorban a vállalkozások digitalizációs felkészültségétől függött működésük a vészhelyzet alatt
A koronavírus-járvány alatt a magyar kis- és közepes vállalkozások 31 százaléka működött zavartalanul, 69 százalékuk azonban nehéz helyzetbe került, a vállalkozások életképességét elsősorban a digitalizációs felkészültségük határozta meg és nem az, hogy mely iparágban tevékenykednek - hangzott el a Magyar Telekom által szervezett online kerekasztal-beszélgetésen csütörtökön Budapesten.
(Forrás: vakaciozzunk.co.hu;MTI | Kép: pixabay.com)