Az élelmiszer-szállító alkalmazások hatalmas fellendülést tapasztaltak a világjárvány idején – de egy gyors vizsgálat kimutatta, nem biztos, hogy ez a legolcsóbb megoldás az ételrendelésre.
A BBC News számolt be egy angliai vizsgálatról, mely összehasonlította öt közvetlenül az étteremből rendelt étkezés és három ételkiszállító alkalmazáson keresztüli rendelés költségeit.
Az eredmények szerint a házhoz szállítás költsége 23 százalékkal volt magasabb az applikációkon keresztül, mintha közvetlenül rendeltek az étteremből.
A három szolgáltató közül az egyik átlagosan 31 százalékot, a második 25 százalékot, a harmadik pedig 7 százalékot tett rá a rendelés árára. A legnagyobb különbözetet egy mexikói étterem esetében tapasztalták, ahol 44 százalékkal volt olcsóbb a rendelés közvetlenül. Ennek ellenére az applikációkat működtető cégek szerint a jutalékaik méltányosak.
Az alkalmazásokon lévő árakat jellemzően az éttermek határozzák meg, azonban ezek gyakran magasabbak, mint a közvetlen rendelés díja, mivel így ellensúlyozzák az applikáció szolgáltatásának árát.
A felmérésre reagálva az egyik cég, a Deliveroo azt közölte, hogy bátorítják az éttermeket, hogy azonos árakat határozzanak meg, mintha az étteremben ennének a vendégek. „Az általunk felszámított jutalékot pedig visszaforgatjuk a vállalkozásunkba, fizetjük a futárok díját, az ügyfélszolgálatokat és az éttermek számára nyújtott szolgáltatásaink fejlesztését” – tették hozzá.
Egy másik cég azt nyilatkozta, hogy a jutalékaik „igazodnak ahhoz az értékhez, amit nyújtanak a partnereiknek.” A harmadik cég pedig megfogalmazása szerint arra fókuszál, hogy „a legjobb éttermek, a legjobb minőségű ételt szolgáltassák az ügyfeleinknek”.
Egy másik felmérés szerint egyéb problémák is lehetnek az étel-házhozszállítással.
A legtöbb megkérdezett a késői érkezésre, a hideg ételre és a hiányos rendelésre panaszkodott.
A felmérést végző cég szerint azt is fontos megjegyezni, hogy ha esetleg probléma merül fel a kiszállított étellel, akkor sem feltétlenül egyszerűsíti le a helyzetet az ételkiszállító applikáció használata, mivel ilyenkor könnyen előfordulhat, hogy az étterem és az applikáció szolgáltatója egymásra mutogat, és senki sem vállalja a felelősséget a hibáért.