A szövetség az informatika és infokommunikáció, valamint a turizmus-vendéglátás együttműködését szorgalmazza, mivel - mint írták - más ágazatokhoz képest gyenge a belföldi idegenforgalom digitális felkészültsége. A járvány után, a fenntartható turizmus korszakában erre nagyobb szükség lesz, mint eddig bármikor, hiszen nemzeti értékeket hagyományos módon nem lehet már a világ elé tárni - írták.
A közlemény szerint az idegenforgalmi piacot utazási blogok és internetes megosztások formálják, az utazási szokások átalakultak, a foglalási rendszerek átkerültek a virtuális térbe, elterjedtek az online fizetési megoldások. Digitális átalakulásra azért is szükség van, mert hozzájárul a hatékony teljesítményméréshez, a működési költségek csökkentéséhez is - tették hozzá.
A szövetség cselekvési akcióterv kidolgozását ígéri, emellett tájékoztatási és képzési rendszerek létrehozását sürgeti, és olyan támogatásokat szeretne uniós és költségvetési forrásból, amelyek javítják az érintett vállalkozások digitális fejlettségét. A kezdeményezéshez minden belföldi és külhoni gazdasági és szakmai szervezet csatlakozhat.
A DTSZ vezetőségében az alapítók mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Hungexpo, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Rendezvényszervezők Szövetsége, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, valamint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége is képviselteti magát - olvasható a közleményben.