Jump to content

A belföldi turizmus idén 7-10 százalékot nőhet

2018. 02. 23. 09:00

Az elmúlt 5 év alapján 2018-ra átlagosan 7-10 százalékos bruttó árbevétel-növekedést prognosztizál a magyar szálláspiacra a Szállás.hu. A legnagyobb bővülést a kisebb szobaszámú szálláshelyeknek jósolják.

A turisztikai piac bővüléséhez képest is nagyot lépett előre a Szallas.hu 2017-ben: 30,9 százalékkal 3,4 milliárdra növelte árbevételét 2016-hoz viszonyítva, a közvetített forgalom pedig 23,5 milliárd forint volt. Az oldalon foglalható szálláshelyek száma elérte a 257 ezret, ami majdnem húsz százalékos bővülést jelent 2016-hoz képest. Összesen 882 ezer éjszakáról „gondoskodott online” a portál, minden 4. internetező itt választja ki belföldi úti célját, és több mint 700 ezer vendégértékelés található már az oldalon.

„A vendégek élnek a véleménynyilvánítás és az értékelés lehetőségével, amivel jelentősen hozzájárulnak a Szallas.hu iránti bizalom fenntartásához és erősítéséhez” – mondta Szigetvári József, a portál ügyvezetője.  A cég külföldön még dinamikusabban bővült, az országhatáron túlról származó árbevétele több mint ötven százalékkal gyarapodott. A növekedésben jelentős szerepet játszottak az akvizíciók is, így a spanie.pl, a nocleg.pl, a nemaradjel.hu, a sporoljvelem.hu és a csakegyutazas.hu felvásárlása is. „A forintosított eredmények mellett más fronton is nagyobbak lettünk: foglalkoztatottjaink számát húsz százalékkal növeltük” – mondta az ügyvezető. 

A modernizáló fejlesztésekről szólt a tavalyi év

A Szallas.hu sikeréhez a meglévő szolgáltatások fejlesztése és új lehetőségek elindítása is hozzájárult. „Ma már közel tízezer magyarországi szálláshely foglalható azonnali visszaigazolással – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere. – Mindeközben az oldal betöltési sebességét a duplájára gyorsítottuk, és egy lépésre egyszerűsítettük a foglalás menetét.” A honlapon már a szállások mellett a térség programkínálatából is kedvezményesen választhatnak az érdeklődők. „Az élményturizmus felé való nyitást sikeresnek értékeljük, a lehetőséggel már közel 500 helyi partner élt, így átlagosan egy-egy úti cél mellé 25 diszkont áras programajánlatot is kapnak a vendégek, melyek a választott szálláshely 30 kilométeres körzetében találhatók” – árulta el a részleteket a marketing szakember.

A Z-generáció turisztikai elvárásai

A portál az elmúlt 5 év alapján 2018-ra átlagosan 7-10 százalékos bruttó árbevétel-növekedést prognosztizál a magyar szálláspiacra. A legnagyobb bővülést a kisebb szobaszámú szálláshelyeknek jósolják, míg a szállodák piacán átlag alatti növekedést feltételeznek. Azok a szálláshelyek lesznek keresettek a Z-generáció körében, amelyek aktív kikapcsolódást és gasztronómiai élményt kínálnak. „Számukra fontos az ökotudatosság, a dizájn, az autentikus desztinációkat keresik, ahol azonosulhatnak a helyi kultúrával és életérzéssel. Az élménykeresés viszont nemcsak a fiatalokra igaz: az 1964 előtt születettek magasabb jövedelemmel és több szabadidővel rendelkeznek, utazásaik során bakancslista típusú élményeket keresnek” – fogalmazott Mészáros Judit.

(Forrás: vakaciozzunk.hu;pr7 | Kép: pixabay.com)