Jump to content

Az étel-házhozszállítási alkalmazások sokkal drágábbak lehetnek, mint közvetlenül az étteremből rendelni

2021. 06. 21. 10:52

Sokan kezdték el használni az ilyen szolgáltatásokat a koronavírus-járvány alatt, de egy felmérés szerint ezek közel sem a legolcsóbb megoldást nyújtják.

Az élelmiszer-szállító alkalmazások hatalmas fellendülést tapasztaltak a világjárvány idején – de egy gyors vizsgálat kimutatta, nem biztos, hogy ez a legolcsóbb megoldás az ételrendelésre.

BBC News számolt be egy angliai vizsgálatról, mely összehasonlította öt közvetlenül az étteremből rendelt étkezés és három ételkiszállító alkalmazáson keresztüli rendelés költségeit.

Az eredmények szerint a házhoz szállítás költsége 23 százalékkal volt magasabb az applikációkon keresztül, mintha közvetlenül rendeltek az étteremből.

A három szolgáltató közül az egyik átlagosan 31 százalékot, a második 25 százalékot, a harmadik pedig 7 százalékot tett rá a rendelés árára. A legnagyobb különbözetet egy mexikói étterem esetében tapasztalták, ahol 44 százalékkal volt olcsóbb a rendelés közvetlenül. Ennek ellenére az applikációkat működtető cégek szerint a jutalékaik méltányosak.

Az alkalmazásokon lévő árakat jellemzően az éttermek határozzák meg, azonban ezek gyakran magasabbak, mint a közvetlen rendelés díja, mivel így ellensúlyozzák az applikáció szolgáltatásának árát.

A felmérésre reagálva az egyik cég, a Deliveroo azt közölte, hogy bátorítják az éttermeket, hogy azonos árakat határozzanak meg, mintha az étteremben ennének a vendégek. „Az általunk felszámított jutalékot pedig visszaforgatjuk a vállalkozásunkba, fizetjük a futárok díját, az ügyfélszolgálatokat és az éttermek számára nyújtott szolgáltatásaink fejlesztését” – tették hozzá.

Egy másik cég azt nyilatkozta, hogy a jutalékaik „igazodnak ahhoz az értékhez, amit nyújtanak a partnereiknek.” A harmadik cég pedig megfogalmazása szerint arra fókuszál, hogy „a legjobb éttermek, a legjobb minőségű ételt szolgáltassák az ügyfeleinknek”.

Egy másik felmérés szerint egyéb problémák is lehetnek az étel-házhozszállítással.

A legtöbb megkérdezett a késői érkezésre, a hideg ételre és a hiányos rendelésre panaszkodott.

A felmérést végző cég szerint azt is fontos megjegyezni, hogy ha esetleg probléma merül fel a kiszállított étellel, akkor sem feltétlenül egyszerűsíti le a helyzetet az ételkiszállító applikáció használata, mivel ilyenkor könnyen előfordulhat, hogy az étterem és az applikáció szolgáltatója egymásra mutogat, és senki sem vállalja a felelősséget a hibáért.

(Forrás: vakaciozzunk.co.hu;hirado.hu | Kép: pixabay.com)