A gyakorlott utazókban is felmerülhet a kérdés, nem beszélve az először repülőn utazó „zöldfölűekről”. Elvégre vannak helyzetek, amikre nem tudunk felkészülni. A hatórás utat végig üvöltő gyerek még belefér, ahogy a vállunkra dőlve szunyókáló utastársunk is. De mi van akkor, ha valakit a vég egy utasszállító fedélzetén ér utol?
Ahány légitársaság, annyi protokoll
Megközelítőleg három millióan szállnak repülőgépre évente, és sajnos vannak, akik többé nem lépik át a repülőgép ajtaját saját lábukon. Noha kevés az esélye annak, hogy valaki egy repülőn veszti életét, megtörténhet, ahogy meg is történt. A légiutaskísérők pedig fel vannak készülve az ilyen esetekre is.
„Rendelkezünk olyan eljárásokkal, amelyekkel az utasok orvosi ellátásban részesülnek"- mondta Ross Feinstein, az American Airlines egyik szóvivője a T + L-nek, megjegyezve:" csak az orvosi vizsgálat után jelenthető ki, hogy az érintett meghalt." Légitársaságtól függetlenül, minden esetben csak az orvos szava a mérvadó. Csak ő nyilváníthatja halottnak az elhunytat.
Ahogy az az American Airlinesnál, úgy a JetBlue and Southwest Airline személyzete is fel van készítve az ilyen helyzetekre. „A légiutaskísérők képzésben részesültek, hogy minden esetben segítséget tudjanak nyújtani, valamint lehetőségük van kommunikálni a repülőtéren lévő orvosokkal rádiós vagy műholdas kapcsolaton keresztül. De van olyan is, hogy hitelesített orvosi személyzet utazik a járaton”- mondta Cindy Hermosillo, Southwes Airline szóvivője.
De mi történik a holttesttel?
Ha bekövetkezett a baj, és nem sikerült megmenteni az utas életét, akkor a holttestet egy üres sorba helyezik, becsatolják, és letakarják egy lepellel. Ha nincs üres sor a repülőgépen, akkor a jelenlegi ülésében hagyják, és szintén letakarják.
A Singapore Airlines egyik vonalán olyan gépek repültek, amelyekben volt egy különálló rész a repülőn elhunyt holttestek tárolására. A Guardian jelentése szerint, viszont ezek a gépek azóta használaton kívül vannak.
„A holttestek tárolása a mosdóban nem lehetséges”- derült ki a BBC 2014-es dokumentumfiljéből. „Nem lehet a halottat felállítani a mosdóban" - mondta a British Airways gyakornok oktatója. "Nem tiszteletteljes, és a holttest nem tudja magát megtartani a leszálláshoz. Ha lecsúsztak a WC-ről, akkor a padlóra esik.” Ez rendkívül tiszteletlen lenne a halottal szemben.