A módszerrel jelentősen meggyorsítható a beléptetési folyamat, hiszen a beszállókártya vagy a telefonon tárolt vonalkód beolvasása helyett speciális kamerákkal fényképezik le az utasokat. Az arcképek ezt követően feltöltésre kerülnek az Egyesült Államok Vámügyi és Határvédelmi Hivatalának (U.S. Custom and Border Protection, CBP) rendszerébe. A folyamat nagyon rövid ideig tart, így például a Lufthansa a korábbi tesztüzem során 20 perc alatt 350 utas becsekkolását végezte el egy Airbus A380 repülőgépre.
Bjoern Becker, a vállalat termékfejlesztésért és digitális szolgáltatásokért felelős igazgatója elmondta, a biometrikus azonosítás széles körű elterjedésére számítanak nemcsak a beléptetésnél, hanem a légi közlekedés egyéb területein is, és nem csupán az Egyesült Államokban várható ez a tendencia, hanem a világ más részein is. Borítékolhatóan más légitársaságok is követni fogják a német cég példáját.
A rendszert az Amadeus – egy légiközlekedésre specializálódott informatikai cég – fejleszti, és a légitársaságokkal együttműködve segít a Vámügyi és Határvédelmi Hivatal saját adatbázisához való csatlakozásban, így nincs szükség az utasok adatainak külön tárolására. John Wagner, a hivatal operatív ügyvezető igazgató-helyettese azt hangsúlyozta, hogy az utazás egyszerűbbé és kevésbé stresszesé válik a biometrikus azonosítás segítségével.
Bár tény, hogy ezzel a módszerrel jelentősen felgyorsítható a beléptetési procedúra,de várhatósan sok utas aggódik majd adatainak biztonsága miatt. Így a légitársaságoknak számolniuk kell azzal is, hogy lesznek olyanok, akik ragaszkodnak majd a hagyományos beszállókártya használatához.
A biometrikus technológia egyébként is jelen van a mindennapjainkban, hiszen egyre több okostelefon használ ujjlenyomat-azonosítást, de például az otthoni okoskészülékeken működő Amazon Echo vagy Google Home is hangja alapján azonosítja tulajdonosát.