Első ránézésre a két cég nem is különbözhetne jobban. Az Acne Studios célja a művészi kifejezés és konfekcióruhák gyártása, míg a Fjällräven az outdoor élmények elkötelezett híve, olyan funkcionális és tartós darabokat gyárt, amelyek közelebb hozzák az embereket a természethez. A különbségek ellenére a két svéd márka közös alapokon nyugszik: a skandináv motívumok és gondolkodásmód kiemelt jelentőséget kap a Fjällräven és az Acne Studios életében is, csakúgy, mint a céltudatosság és a legapróbb részletekre fordított maximális figyelem.
Az együttműködés egy olyan partnerrel, mint az Acne Studios lehetővé teszi a Fjällräven számára, hogy a városi közönséget is megszólítsa, és bevezesse őket a saját világába, miközben a természet felfedezésére inspirál. „Kezdettől nagy megtiszteltetésnek éreztük az Acne Studios megkeresését, ugyanakkor kíváncsiak is voltunk, hiszen még sohasem vettünk részt ilyen jellegű együttműködésben. Az eredmény egy olyan egyedülálló kollekció, amely egyszerre testesíti meg a Fjällräven termékek időtálló funkcionalitását és az Acne Studios művészi megközelítését” – mondta el Henrik Andersson, a Fjällräven Innováció és dizájn ágazatának vezetője.
Az Acne Studios régóta nagyra tartja a Fjällräven márkát, hiszen termékei nagyban formálták a svéd kultúrát az elmúlt évtizedekben. “A legtöbb svéd embert különleges kapocs fűzi ehhez a márkához, én például szó szerint Fjällräven termékekben nőtem fel. Óriási büszkeséggel tölt el, hogy egy olyan svéd márkával dolgozhatunk együtt, amely országokat átívelő népszerűségre tett szert.” – mondta el Jonny Johansson, az Acne Studios kreatív igazgatója, aki az új kollekció megalkotása előtt hosszasan tanulmányozta a két márka termékeinek legkülönlegesebb jellemzőit, amelyek finom, átgondolt egyesítésével egy teljesen új világot nyitott meg a skandináv divat rajongói számára.
Az új, közös kollekció a Fjällräven által szorgalmazott etikus és környezetbarát ruhaipari hagyományok jegyében született, amelynek célja a gyártás során hagyott ökológiai lábnyom csökkentése, a természet tisztelete, és az olyan hosszú életű termékek megalkotása, amelyek a fast fashion filozófiájával szembemennek. “Célunk volt, hogy az új kollekció darabjain visszaköszönjenek termékeink legfontosabb sajátosságai, valamint a Fjällräven felszerelésekre jellemző időtállóság és maximális funkcionalitás.” – tette hozzá Henrik Andersson.
A Fjällräven és az Acne Studios közös kollekcióját a Fjällräven legismertebb termékei és az Acne Studios egyedi látásmódja ihlette. Az eredeti, klasszikus darabok többek között műszőrme szegélyeket, fényvisszaverő csíkokat, izgalmas színbetéteket, megnagyobbított zsebeket kaptak, amelyek így teljesen újragondolt termékeket eredményeztek. Sok esetben a Fjällräven által használt színeket és technikai anyagokat is beépítették az új darabokba, hogy finom játékossággal tegyék még izgalmasabbá a klasszikus Fjällräven termékeket.
A Fjällräven számos újdonsággal ünnepli az idén 40 éves Kånken hátizsákot. A legendás táska új, egy apró mozdulattal könnyedén oldaltáskává alakítható kiadásban, valamint praktikus belső rekeszekkel és Mini Kånken kézitáskával együtt érkezik az új kollekció keretein belül. Az ünnep alkalmából a gyártó emellett olyan meglepetésekkel készül, mint a túrázás jellegzetes jeleneteit ábrázoló pólók, élénk színű sapkák és egy színes, terepmintás hálózsák.
A saját logóval is rendelkező új kollekció 2018. szeptember 6-tól érhető el világszerte az Acne Studios üzleteiben, az www.acnestudios.com weboldalon és a Fjällräven Amszterdamban, Hong Kongban, Osloban, New Yorkban és Torontoban található márkaboltjaiban, valamint a www.fjallraven.com weboldalon.