Összehasonlításként érdemes megemlíteni, hogy a koronavírus-világjárványt megelőzően a szállodák harmadában (33,9%) lehetett mobilkulcsot használni, és az érintésmentes bejelentkezési lehetőség is hasonló (38,3%) arányban volt elérhető.
A körkép szerint a válaszadók 15,2%-a használt digitális szobakulcsot a járvány idején, további 15%-uk pedig még az idei évben tervezi bevezetni ezt a lehetőséget. Önkiszolgáló bejelentkezésnél ez az arány 25,3%, illetve 11,8%. Ezzel a legnagyobb mértékben az utóbbi megoldások használata nőtt, a második helyen pedig az okostelefonos szobakártyák állnak.
A digitális szobakulcsok már korábban is léteztek, a pandémia azonban felgyorsította a szolgáltatás elterjedését – hangsúlyozták a New York-i Jonathan M Tisch Center of Hospitality kutatói. „A cégek és vendégek felismerték ezek hasznosságát, mivel így minimálisra csökkenthetők a személyes interakciók. Használatuk csaknem 45%-kal nőtt, az idei évben pedig az előrejelzések szerint még 31%-kal fog bővülni” – emelték ki.
A nagy hotelláncok 67,9%-a, míg a független szállodák nagyjából harmada (33,7%) kínál ilyen megoldást vendégeinek.
A válaszadók ezzel együtt az önkiszolgáló bejelentkezést (45%) és a mobilkulcsot (31,8%) jelölték meg fő techológiai megoldásokként, amelyek segítették őket a vendégek hatékony kiszolgálásában, amikor nem állt rendelkezésre elegendő személyzet a helyszínen.
A járvány idején a megkérdezett szállodatulajdonosok több mint negyede mobil check-in technológiával jelentkeztette be az érkezőket. Bár ez a lehetőség a világjárvány előtt az ötödik helyen állt, az automatizálási eszközöket és a szobában használatos technológiát megelőzve a harmadik helyre ugrott.
A felmérést 525 észak-amerikai (76,2%) és európai (16,8%) székhelyű szálloda részvételével végezték el tavaly októberben és novemberben - írja az iotzona.hu.