Jump to content

Robotok fogadják az utazókat a világ egyik legnagyobb repülőterén

2017. 07. 24. 12:06

Dél-Korea történelmének legnagyobb téli sporteseményére készül, ezért az Incheon nemzetközi repülőtéren az automatizált szolgáltatások fejlesztésén dolgoznak.

Ennek részeként mától az LG kísérleti jelleggel számos, az utazókat a reptéren elkalauzoló robotot (Airport Guide Robot) állított üzembe, illetve takarítórobotokat (Airport Cleaning Robot) is bevetett.

Előbbiek a reptéren cirkálva nyújtanak információkat és segítséget a látogatóknak, míg utóbbiak a padlók kifogástalan tisztaságáért felelnek.

Bár a robotok hivatalosan csak most állnak próbaüzembe, a reptéren gyakran megfordulók számára már február óta megszokott látvány lehet a jelenlétük, akkor kezdődött ugyanis a bétatesztjük. A mérnökök az elmúlt öt hónap során finomhangolták a robotok működését, a tesztidőszakban szerzett tapasztalatok és adatok alapján javítva a teljesítményükön.

Az LG hangfelismerő platformjával ellátott Airport Guide Robotok a reptéren használt négy leggyakoribb nyelven – koreaiul, angolul, kínaiul és japánul – értenek, így az utazóknak szóbeli segítséget képesek nyújtani.

A robotok a repülőtér központi szerverére csatlakozva tudják tájékoztatni az utasokat egyebek mellett az egyes járatok beszállási idejéről, vagy az éttermek, üzletek elhelyezkedéséről. A beszállókártya gyors beolvasásával a robotok akár a késésben lévő, vagy eltévedt utazókat is el tudják kísérni, hogy még időben elérjék a megfelelő beszállókaput.

A takarítórobotok egyesítik magukban a robotporszívók erőteljes tisztítási teljesítményét, autonóm navigációs rendszerét és az akadály-kikerülő képességeket, így közterületen is bevethetők. Felderítik a leggyakoribb takarítást igénylő helyeket, elhelyezkedésüket adatbázisban tárolják el és kiszámolják a hozzájuk vezető legrövidebb utat.

(Forrás: vakaciozzunk.hu;MTI | Kép: flickr.com, wikimedia.org)