A Boeing 747-es és a McDonnell Douglas DC-10 gépek riválisaként emlegetett Lockheed-1011-es utasszállító, 176 utassal és 19 fős személyzettel a fedélzetén lezuhant. A gép kapitánya az 55 éves tapasztalt pilóta Bob Loft, a másodtisztje pedig a 25 éve a légitársaságnál szolgáló - egyben fedélzeti mérnöki pozíciót is betöltő- Don Repo volt.
Az L-1011 Tri-Star típusú repülőgép kb. negyedmillió alkatrészt tartalmaz, azonban a katasztrófát egy kb. 12 dolláros kontroll lámpa meghibásodása okozta. Vélhetően a lámpa kicserélése közben Loft kapitány áthajolt a másodpilóta irányítópanelja fölött és meglökhette a gázadagoló-kart, ennek következtében pedig a gép süllyedni kezdett. Ahogy a kapitány meglökte a kart a robotpilóta kikapcsolt, de továbbra is a 680 m-es magasságot jelezte, ezért a személyzet nem vette észre a közelgő bajt. A folytonos beszéd miatt nem hallották a földközelségre figyelmeztető hangot. A légi irányítás közben más gépekkel foglalkozott, ezért nem tudta értesíteni a pilótákat. A kapitány másodpercekkel a baleset előtt rádöbbent a helyzetre, de már késő volt: a gép a mocsárba csapódott. A túlélők szerencséjére a becsapódás után az üzemanyag nem robbant fel és a balesettől pár mérföldre egy békavadász kutatta a mocsárvilágot, aki azonnal elindult a helyszínre, s megkezdte a mentést, majd segítséget is hívott.
A paranormális fordulat ez után következett be. A lezuhant gép ép elemeit felsőbb utasítása összegyűjtötték, és a későbbiekben beleépítették más repülőkbe. Ezeken a gépeken több mint 20 alkalommal észlelték a kapitány és a fedélzeti mérnök szellemét, akik néha tanácsokat adtak a pilótáknak, vagy hibákra hívták fel a figyelmet. A jelenések hatására később kiszerelték a repülőkből ezeket az alkatrészeket.
További érdekességekért, bátran keresse fel a Vakációzzunk Facebook oldalát!
(Kép: lockerdome.com Forrás: vakaciozzunk.hu/wikipedia.hu)