A tesztelés során a rendszerre gyakorolt terhelést szeretnék vizsgálni. Jelenleg arányaiban kevés utas használja repülés közben az internetszolgáltatást. A Delta jelenlegi szolgáltatója, a Gogo adatai szerint a velük dolgozó társaságoknál az utasoknak mintegy 12%-a él ezzel a lehetőséggel. Nyilvánvaló, hogyha a szolgáltatás ingyenessé válik, akkor ugrásszerűen nő majd a felhasználók száma is.
Bár a rendszer telepítése és fenntartása a repülőgépek esetében költséges, de a sokszor túlzó fedélzeti árazás kirívó egy olyan világban, ahol egyébként a legtöbb helyen ingyenes hozzáférést biztosítanak. A poggyászdíjakhoz hasonlóan a „felhők közötti” internetezés ára is jól mutatja, hogy a légitársaságok a költséghatékonyság jegyében az utolsó „fillért” is ki akarják préselni az utasaikból.
A Techcrunch cikke szerint jelenleg a JetBlue az egyetlen nagyobb amerikai légitársaság, amely ingyenes internet-hozzáférést biztosít az utasok számára. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a költségeket a különböző céges szponzorációk fedezik. A Delta egyelőre nem adott meg konkrét dátumot, hogy mikor várható a szolgáltatás bevezetése.
Korábban az Airportal.hu írt arról, hogy wifi biztosításával a legtöbb légitársaság már próbálkozik, de az internetezés minősége még hagy némi kívánni valót maga után. A legtöbb esetben elérhető ugyan a világháló, de a sávszélesség rendkívül alacsony, és a földi antennákkal kiszolgált elérés korlátozott is, a szatellitalapú viszont lassú.
Azok a cégek, amelyek ingyenes wifit kínálnak – például a Philippine Airlines és a Qatar Airways – csak korlátozott ideig vagy meghatározott adatmennyiségig biztosítják ezt. A Turkish Airlines és a Scandinavian Airlines pedig csak a törzsutasoknak biztosítja ezt az extra szolgáltatást - m2mzona.hu.