A chicagói székhelyű repülőgépgyártó a párizsi légi szalon idején, kedden frissítette előrejelzését, amelyet az MTI-hez is eljuttatott. Ebben az egy évvel korábbihoz képest 3 százalékkal, mintegy 2 ezer géppel nagyobb igényt vetített előre, a piac becsült értéke pedig 500 milliárd dollárral haladja meg az egy évvel korábbi becslést.
A tanulmány szerint az új repülőgépek 44 százaléka a kiöregedő gépek cseréjét, a fennmaradó 56 százalék pedig az utasforgalom növekedésének kiszolgálását szolgálja. A Boeing azzal kalkulál, hogy éves szinten a következő 20 évben az utasforgalom 4,2 százalékkal, az áruforgalom pedig 4,6 százalékkal bővül majd.
Az új repülőgépek jelentős része keskenytörzsű lesz, 32 400 ilyen méretű gépre lát igényt az amerikai gyártó 3800 milliárd dollár értékben, a piac mozgatórugója pedig elsősorban az ázsia-óceániai diszkont légitársaságok lehetnek. Szélestörzsű gépből a Boeing várakozásai szerint 8340 kell 2038-ig 2600 milliárd dollár értékben.
A társaság ugyanakkor a repülőgépek eladásából származó bevételnél is nagyobb, 9100 milliárd dolláros árbevételt remél a szolgáltatások értékesítéséből.