A kutatók speciális hátizsákban elhelyezett mérőműszerekkel mérték a 2,5 mikronos szálló por szintjét a metróhálózat különböző vonalain és a föld felszínén, például olyan gépjárműforgalommal telített utakon, mint az Oxford Street, vagy a parkokban, mint a Hyde Park - olvasható az intézmény oldalán közzétett közleményben.
Kimutatták, hogy a szálló por koncentrációja vonalanként és helyszínenként változó, a Victoria vonalon mérték a legmagasabb szintet, a District vonalon a legalacsonyabbat.
A szerelvényekben mért átlagos koncentráció a Victoria és a Northern-vonalakon magasabb volt, mint a más külföldi nagyvárosok - Peking, Los Angeles, Mexikóváros, New York, Szöul, Tajpej, Sydney és Barcelona - metróhálózataiban feljegyzett szállópor-koncentráció.
Az állomások tekintetében az Oxford Circus, a Waterloo és a London Bridge állomásokon mért koncentráció volt a legmagasabb.
A kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy a londoni metrón utazók magasabb szállópor-koncentrációnak vannak kitéve, mint a más közlekedési eszközt használók.
A szálló por belélegzése káros hatással van az egészségre, szívbetegséget, stroke-ot, tüdőrákot, krónikus obstruktív tüdőbetegséget okozhat. Ugyanakkor még alig ismert, hogy mi a különbség a 2,5 mikronos finomszemcsés anyagok relatív mérgező hatása között föld alatti környezetben és a föld felszínén - írták a kutatók.
A londoni metrót naponta 2,8 millió utas használja, egy átlagos út hossza 47 perc.
Az Environment International című folyóiratban megjelent, a brit főváros közlekedéséért felelős London Transporttal közösen végzett kutatás célja, hogy információkkal szolgáljon a londoni metró levegőminőségének javításához.