Gyatra függönyök. Nem tűnhet hatalmas problémának, viszont egy napos nyári reggelen az ember mit meg nem adna egy redőnyért, vagy sötétítőért. Sok helyen sajnos spórolnak a függönyvásárláskor, és átlátszó, világos színű drapériákat választanak, ami mindenre jó, csak a funkcióját nem tölti be. Megoldás: ez esetben a reklamáció sajnos nem sokat ér, így jobb bekészíteni a bőröndbe egy alvómaszkot. Az biztos, hogy nem hagyja cserben a déli napsütésben sem.
Hangos folyosók. Örök klasszikus, és nyilván az ember nem fog minden ordibáló, ajtócsapkodó és ajtónyekergető vendéghez odamenni, hogy halkabban. Megoldás: Ez esetben lehet kérni egy másik szobát, hátha ott jobb a helyzet, vagy elő a füldugókkal!
Drága vagy lassú WiFi: Meglepő módon a legjobb szállodákban is előfordul, hogy lassú a Wifi, vagy hogy fizetni kell érte. Megoldás: Ha van rá lehetősége, vigyen magával hordozható mobil-WiFit. Pár ezer forint, és ha éjszaka nem tudna aludni, még mindig szörfölhet gondtalanul a neten.
Mini hűtő hiány. Előfordul, hogy nincs, habár ez inkább az olcsóbb árfekvésű szálláshelyekre igaz. Megoldás: Minibár mindenhol van. Nyugodt szívvel pakolja ki az italokat, és azokat amelyek nem romlanak, és pakolja bele a saját motyóját. Az utazás befejeztével a rituálé megismétlődik, és gond letudva.
Ősrégi ágytakarók és lepedők. Örökzöld probléma, ami mindkét fél számára kínos. Odamenni reklamálni, hogy koszos a lepedő, olyan mintha darázsfészekbe nyúlna az ember. A reakció általában az, hogy kicserélik, viszont az utána lévő szúrós pillantások nem maradnak majd el a személyzet részéről (méghozzá teljes mértékben jogtalanul). Megoldás: Mielőtt az ember foglal, a létező összes oldalon csekkolja le a helyet, ahova menne. A legjobb az olyan weboldalakat meglátogani, mint a TripAdvisor és hasonlók.
(A kép forrása: http://www.huffingtonpost.com/)