Erre a lépésre a repülőtársaságok döntése miatt kényszerültek. Az amerikai légitársaságok ugyanis az év elejétől – tűzveszélyre hivatkozva – nem engedik fel gépeikre a beépített akkumulátorokkal felszerelt csomagokat. A tiltás az öt éve működő céget közlésük szerint visszafordíthatatlanul nehéz pénzügyi és üzleti helyzetbe hozta.
A döntésről egy blogbejegyzésben hírt adó Bluesmart egyben függetlensége feladásáról is beszámolt. Minden szellemi tulajdonjogot, dizájnt és brandet az amerikai utazási óriás, a Travelpro vásárolt meg.
Nem szóltak előre
Nem a Bluesmart az egyetlen, amely okospoggyászt gyártott, bár az ő termékeit tartották a legfejlettebbnek. A cég bőröndjei rendelkeznek GPS-követővel, súlyérzékelőkkel és a külső készülékek töltésére is használhatók. A poggyászhoz beépített akkumulátor is tartozik. Ez utóbbi okozta a gondot, és bár a többi között a Delta, az American és az Alaska Airlines által is alkalmazott tiltás érinti az eltávolítható akkumulátorokat is, de azokra enyhébb szabályok vonatkoznak.
A szigorítás még nagyobb csapást jelentett a vállalat számára, mivel napokkal az új rendelkezések bejelentése előtt teljesítették a szintén fix akkumulátoros, második generációs termékeire leadott előrendeléseket. Azóta dühös és elégedetlen vásárlók tömege árasztotta el a Twitter-fiókjukat, akik nem tudják a repülésekhez használni az okosbőröndjüket.
A tiltás megkerülésére a Bluesmart által javasolt megoldásban részletesen leírják, hogy miként lehet a csomagról eltávolítani az egész elektronikus modult. Beleértve a fejlesztés egyik lényegét jelentő, beépített áramforrást is.
Cserbenhagyott rajongók
A cég megszűnése miatt sokakat érzékenyen érinthet a jótállás megszűnése. Bár a vállalat szerverei és applikációi még néhány hónapig működőképesek maradnak, ezek funkcionalitása és minősége már nem lesz a régi.
A Bluesmart, amely eddig mintegy 65 ezer bőröndöt adott el, mostantól nem vállalja a garanciális visszatérítést vagy a cserét sem. Helyette azt javasolják, hogy akik nem közvetlenül náluk, hanem egy közvetítő cégen keresztül vásároltak, azok ehhez a közvetítőhöz forduljanak. A többieknek pedig marad a régi és új tulajdonos közti átadást-átvételt intéző külső cég.