A nyári időszakban csak úgy pörögnek az olcsó és drága szállások egyaránt, és sajnos nem egy fórumon lehet találkozni azzal a megmagyarázhatatlanul furcsa jelenséggel, hogy a kedves szállásadó kétszer adta el ugyan azt az apartmant, hotelt, szobát, ahogy azzal is, hogy a ki nem fizetett foglalás hirtelen eltűnik a rendszerből. Ezutóbbi anomáliáknak azonban könnyen elejét lehet venni.
#1 Online szállásfoglalás, offline ellenőrzés
Neten foglalni a legegyszerűbb, azonban, hiába a megerősítő e-mail, a biztonság kedvéért érdemes telefonon is egyeztetni a szállásadóval. Itt érdemes kitérni arra is, hogy milyen szobát/apartmant, milyen szolgáltatásokat foglaltunk pontosan.
Természetesen az indulást megelőző egy hónapban, akár két emlékeztető e-mailt is érdemes küldeni, hogy ne felejtődjön el az érkezés.
#2 Az indulás előtti első hét
A fentiek továbbgondolása szintén a startot megelőző héthez fűződik, méghozzá a biztonság aspektusából közelítve. A legtutibb megoldás a hoppon maradás elkerüléséhez, ha az összes beszélgetést le screenshot-olva, elmentve, bizonyításra kész formában magunknál tartjuk, arra az esetre, ha a szállásadó másra emlékezne, mint ami.
#3 Készülj fel a kifogásokból
Aduász a szállásadó kezében a szoba elnevezése. Ha az ember nincs tisztában azzal, hogy az „economy room” általában alagsori, földszinti, kilátás vagy erkélynélküli szobát takar, az eladó hivatkozhat arra, hogy a hirdetésben fel volt tüntetve, így nem ad másik szobát. Pech, de tény. Így érdemes előre kiművelni magunkat abból, hogy tulajdonképpen melyik szobaelnevezés, mit takar.
Ez fordítva is igaz, ha „loft-ot” foglaltunk, nem kaphatunk „economy-t”, mert nem az volt a foglalásban. A szállásadónak így kutya kötelessége megoldani, és arra sem hivatkozhat, hogy a szállásközvetítő portálok nem mutatják, ki mit foglalt, mert ez nem más, mint egy bugyuta füllentés.